Nieuws

Belgen spenderen opvallend hoog bedrag op tweedehandssites


Online shoppen op tweedehandssites wordt steeds populairder. Ongeveer 4 op de tien Belgen koopt regelmatig iets online en dat voornamelijk via Belgische platforms.

Uit een enquête van Dedicated in opdracht van Mondial Relay blijkt dat de Belg maandelijks gemiddeld 58 euro uitgeeft op tweedehandssites. Ca. 38% koopt minstens een keer per maand iets op een tweedehands platform en één belg op tien doet dat meerdere keren per week.

De favoriete platforms van Belgen:
1. 2dehands/2ememain
2. Facebook Market
3. Vinted (nieuwkomer)
4. eBay

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...



Andere berichten uit BCR&D W#09 NL

Belgische webwinkels onthouden voortaan Bancontact-kaart

Binnenkort zullen op vraag van grote handelaren conscumenten hun bankkaartgegevens kunnen opslaan op websites van Belgische webwinkels. 

Lees meer

Shoppen met één druk op de knop

In 2019 kocht 66 procent van de Belgen kleding, Boeken of electronica online. 

Lees meer

"Amazon volgend jaar groter dan Coolblue"

Amazon zag in 2019 een stijging van 9% in zijn internetbereik in Nederland schrijft Emerce op basis van de meest recente bereikcijfers van Vinex/NOBO. 

Lees meer

Blokker verdwijnt en wordt Mega World

De Eigenaar van Mirage Retail Groep verkoopt 123 Blokker winkels aan Dutch Retail Groep van Dirk Bron.

Lees meer

Alibaba vreest een eerste omzetdaling.

Alibaba boekte opnieuw een record kwartaal met een omzet stijging van 38%, echter vreest de groep dat de coronaviruscrisis de komende maanden sterke negatieve invloed zal hebben op de cijfers.

Lees meer

"Onroerend goed duur, maar goed getaxeerd."

“De vraag naar onroerend goed blijft hoger dan het aanbod maar toch blijven de marktfundamenten gezond.”

Lees meer

10 kerngegevens over online winkelen

Ter gelegenheid van de publicatie van het rapport over de Franse elektronische handel in 2019, dat begin februarie aan het ministerie van Eonomie en Fincaniën werd gepresenteerd, heeft Médiamétrie, in samenwerking met FEVAD, de cyber-kopers ondervraagd over hun online aankoopgewoonten in de afgelopen 12 maanden.

Lees meer

Veepee: Achter de schermen van e-commerce

In 2019 werd Veepee door BeCcommerce uitgeroepen tot beste webwinkel van België. De kleine startup die Jacques-Antoine Granjon in 2001 opgerichte is een internationale groep geworden.

Lees meer

Smurfit Kappa verduurzaamt e-commerce verpakking

Erik Bunge CEO Benelux van Smurfit Kappa schetst duurzame ontwikkelingen en legt uit wat een unboxing moment is en wat het doet voor een betere klantenbeleving.

 

Lees meer

← Terug naar het overzicht