Nieuws

Verrassend: online bestellen is géén aanslag op het milieu


Uit een onderzoek van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) blijkt dat de voetafdruk van online bestellen niet slechter scoort dan offline winkelen. Voornamelijk omdat fysieke winkels rekening moeten houden met gezelligheid en aantrekkelijkheid door middel van de belichting van producten, etc.

Volgens Sara Verlinde (VUB) Kan je niet zomaar stellen dat online winkelen wel dan niet slechter of beter is dan winkelen in fysieke winkels. Er zijn verschillende factoren die hierbij een rol spelen:
1. De volume van je aankopen.
2. Fase vooraf en nadien.
3. Laat je het thuis leveren of op een afhaalpunt.

Daarnaast blijkt uit een Nederlands onderzoek dat slecht 4% van de CO2 uitstoot in steden veroorzaakt wordt door pakjesdiensten terwijl men 35% van de uitstoot kan wijten aan alles rondom logistiek en leveringen voor bouwwerven.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...



Andere berichten uit BCR&D W#07 NL

VIL schept duidelijkheid in logistieke kosten omni-channel

Een marktonderzoek van BeCommerce geeft aan dat in het eerste kwartaal van 2019 in België 27,1 miljoen online aankopen gedaan werden, dat is 18% meer dan rond dezelfde periode het jaar voordien.

Lees meer

Ronde Tafel Sessie -Logistiek: Intelligent gebruik van informatie

Aan de cijfers van Market Monitor BeCommerce ziet men een duurzame groei binnen de E-commerce in België.

Lees meer

Volledig uitverkocht: RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress

De RetailDetail Omnichannel & E-commerce Congres dat plaatsvond in de Stadsfeestzaal in Antwerpen en tevens ook het allereerste event was van RetailDetail blijkt een succes te zijn geweest.

Lees meer

Dit betekent de brexit concreet voor u

10 zaken dat ondernemers, beleggers, consumenten en investeerders moeten weten:

Lees meer

Wat blijft er over van eBay, de vroegere glorie van online veilingen?

Met een solide basis van 183 miljoen actieve klanten heeft eBay op 3 na (Amazon, Alibaba en JD) de grootste volume aan e-commerce activiteiten en blijft het een belangrijke speler.

Lees meer

Peugeot maakt het mogelijk om online configureerbare nieuwe voertuigen te kopen

Met de lancering van de Peugeot Store gaat de PSA een nieuwe fase in, in de online verkoop.

Lees meer

De Belgische keten van babyartikelen past zich aan en zet in op online verkoop ten nadele van de detailhandel, die te duur is.

De Belgische keten voor baby kleding past zich aan en gaat over naar online verkoop.

Lees meer

Helft van Belgen vindt betalen om pakjes terug te zenden problematisch

Bewust zijn rond klimaat is belangrijk maar er wordt wel massaal geretourneerd volgens Nathalie Muylle.

Lees meer

Vacature: Legal Counsel & BeCommerce Label Support (m/v)

Legal Counsel

Als legal counsel van BeCommerce heb je een gevarieerd en interessant takenpakket. Je zal instaan voor:

 

Lees meer

← Terug naar het overzicht